Felanmälan
Så här felanmäler du elnät, fjärrvärme och fjärrkyla.
Felanmäl genom att ringa 0470-70 33 33 eller skicka e-post till kundcenter@veab.se.
Felanmälningar helger och vardagar efter klockan 17.00: 0470-204 12.
Information om felanmälan för Wexnet hittar du på Wexnets webbplats.
Elnät
Gäller din felanmälan strömavbrott, felsök först själv. Börja med att kontrollera:
Är du helt eller delvis utan el?
Om du är delvis utan el kan det bero på en säkring som gått. Är du helt utan el, prova testknappen på jordfelsbrytaren eller slå på den.
Är dina grannar också utan el?
Lyser det hos grannen är det troligtvis ett fel i din egen anläggning.
Har jordfelsbrytaren löst ut?
Förutom säkringar finns ofta en jordfelsbrytare installerad i din elcentral. Om den slagit av strömmen och det inte går att koppla på igen, är det fel i din anläggning. Ta då kontakt med en elektriker.
Fjärrvärme
För dig med driftsäkerhetsavtal är felavhjälpningen kostnadsfri. Även material ingår. Fyll i webbformuläret eller kontakta oss på 0470-70 33 33 för att få hjälp. Vid brådskande felanmälningar efter stängning ringer du 0470-204 12.
Tänk på att fjärrvärmekretsen innehåller varmt vatten med upp till 16 bars tryck. Var därför försiktig vid alla ingrepp i anläggningen.
Du som inte har ett driftsäkerhetsavtal kan kontakta oss eller en rörentreprenör för att få hjälp.
Läcka i fjärrvärmenätet
Upptäcker du en läcka i fjärrvärmenätet (som innehåller grönfärgat vatten) eller om vår leverans av fjärrvärme inte fungerar ber vi dig att felanmäla till oss.
Vatten, renhållning och gatubelysning
Växjö kommun ansvarar för vatten, renhållning och gatubelysning här i Växjö och det är till dem du gör din felanmälan. För allmän information om vatten, renhållning, kommunens fakturor, avläsning av vattenmätare med mera kan du besöka vaxjo.se/avfall och vaxjo.se/vatten.