Att få avbrottsinformation till mobilen är gratis och är något vi erbjuder för att du som kund ska få information om driftstörningar så enkelt och snabbt som möjligt.
Vi samarbetar med leverantören Blue Idea som dagligen hämtar information om mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer. Tjänsten kan användas för att sprida samhällsinformation och får aldrig utnyttjas i reklamsyfte.
Ja. Vid akuta driftstörningar skickar vi sms när vi upptäcker ett avbrott och när det fungerar som vanligt igen. Vid planerade arbeten skickar vi ett vykort i god tid innan arbetet och en sms-påminnelse en arbetsdag innan arbetet utförs.
Aviseringstjänsten skickar ut sms till alla mobilabonnemang som är kopplade till de adresser som berörs av ett avbrott. Om du exempelvis har ett företagsabonnemang eller mobil med kontantkort finns dessa inte registrerade på din hemadress, du får då inget sms om du inte aktivt registrerat ditt mobilnummer.
Det kan även bero på ett fjärrvärmeavbrott som inte har hunnit registrerats. Först när vi har registrerat felet så skickar vi ut sms till berörda kunder. Har du inte mottagit ett sms och det är kallt i din bostad och/eller kallt vatten i kranen får du gärna skicka en felanmälan.
Aviseringstjänsten skickar ut sms till alla mobilabonnemang som är kopplade till de adresser som berörs av ett avbrott. Om du exempelvis har ett företagsabonnemang, privat abonnemang eller mobil med kontantkort finns dessa inte registrerade på din hemadress, du får då inget sms om du inte aktivt registrerat ditt mobilnummer.
Det kan även bero på ett strömavbrott som inte har hunnit registreras. Först när vi har registrerat felet så skickar vi ut sms till berörda kunder. Har du inte mottagit ett sms och det är mörkt i ditt kvarter får du gärna skicka en felanmälan.
Har du ett offentligt mobilnummer så är ditt nummer automatiskt registrerat. Du kan se om du har ett privat abonnemang genom att söka på exempelvis hitta.se eller eniro.se, finns ditt nummer där är det offentligt.
Kontakta din mobiloperatör om du vill ändra till ett offentligt nummer.
Vi utgår från de adresser som berörs av en driftstörning och de mobilnummer som är knutna till dessa adresser. Finns inte ditt mobilnummer registrerat på adressen måste du registrera ditt mobilnummer för att få sms-avisering.
Om det nya numret kopplas till adressen så kommer det att fungera utan att du behöver göra något. Annars behöver du registrera ditt nummer på vår hemsida.
Har du samma mobilnummer och denna är kopplad till din nya adress behöver du inte göra något. Har du själv registrerat ditt mobilnummer på vår hemsida så avregistrerar du ditt nummer här.
Eftersom mobilnumret till ditt arbete inte är kopplat till bostaden måste du själv avregistrera mobilnumret om du inte längre vill ha sms-avisering vid avbrott. Du avregistrerar mobilnummer här