Hoppa till huvudinnehållet

Åtgärdat 16.30: Driftstörning fjärrvärme Braås

Tidpunkt: 2018-02-14 05:30 - 2018-02-14 16:30

Åtgärdat 16:30: Fjärrvärmeleveransen i Braås är nu åter igång med hjälp av reservkraft och våra kunder börjar återfå värme och varmvatten. Men det kan ta en liten stund innan värmen når fram till alla kunder.

Vi kommer att finnas på plats utanför ICA Braås till klockan 19.00 i kväll för att svara på dina frågor.

Om du upplever störningar i din fjärrvärmecentral kan du fram till klockan 17.00 ringa till vårt kundcenter på nummer 0470-70 33 33. Efter klockan 17.00 kontaktar du vårt SOS-nummer 0470-204 12, för att felanmäla, de kontaktar i sin tur vår beredskap.
_____
Uppdatering 13.20: EON har rapporterat en ny beräknad klartid, klockan 16.00. Vi har fått igång vår reservkraft och arbetar för att få ut värmen till våra kunder.

De kunder som inte har ström kommer inte att få igång sina fjärrvärmecentraler förrän strömmen är tillbaka, följ EONs prognoser för mer information. De som inte är direkt drabbade av strömavbrottet kommer få tillbaka värmen och varmvattnet.

Vi finns på plats vid ICA i Braås för de kunder som har frågor. Tekniker kommer att finnas på plats under eftermiddagen om man upplever störningar i fjärrvärmecentralen efter det att driftstörningen är åtgärdad. Kontakta oss via felanmälanformuläret veab.se/felanmalan, eller ring till vårt kundcenter för att felanmälan, du når dem på 0470-70 33 33.
____
Uppdatering 11.25: EON har rapporterat en ny beräknad klartid för strömavbrottet, klockan 14.00. Vi arbetar för att sätta igång vår reservkraft så fort som möjligt för att få igång värmen, men det kommer att ta några timmar till innan värmen hos kunderna är helt tillbaka.
_____
Uppdatering kl. 10.20: EON har flyttat fram den beräknade klartiden för strömavbrottet. Värmeleveransen kan därför vara i drift tidigast klockan 12.30.
Vi gör allt vi kan för att komma igång så fort som möjligt.
____
Uppdatering kl. 09:30: Beräknad klartid är 11.30.
Information om strömavbrottet hittar du på E.ONs webbplats.
____
Orsak strömavbrott, vi arbetar för att åtgärda problemet så fort som möjligt och återkommer med mer information när vi vet mer.